HOW COULD THOSE WORDS EVEN COME OUT OF YOUR MOUTH?!

Godmorgon!
Första inlägget idag tänkte jag ta upp en sak jag skådade igår, helt sjukt, i mina ögon.
 
Innan jag skulle sova igår låg jag och kikade på Instagram, jag som många andra, följer Alexandra Nilsson, ni vet, Kissie. I alla fall, hon hade lagt upp en bild på sig och två kompisar från sin semester hon är på nu. På bilden bär Alexandra en tight kort klänning. Jag läser runt bland kommentarerna och ser en tjej kommenterat "inte för att vara elak men, du ser lite tjock ut på den här bilden."
 
Wtf? Var min första tanke, är hon helt rubbad? I alla fall, sen fortsatte jag läsa fler kommentarer där denna tjej då blivit påhoppad för sin kommentar, vilket jag kan förstå.. Men då kan man i alla fall läsa att denna tjej själv tidigare i sin ungdom blivit mobbad och utsatt pga sin vikt, sen skriver hon även att hon pga mobbarna gått ner 5kg.
 
Då ställer jag mig frågan, hur kan en person som själv blivit mobbad för att hon varit "tjock" sitta och skriva att andra är det? Står allting verkligen helt rätt där uppe då på denna människa? Om man dessutom börjar med att skriva "inte för att vara elak, men..", redan där borde hon väl fattat att denna kommentar inte är särskilt genomtänkt?
 
Visst att det kan vara så att hon enbart var ute efter att skapa bråk osv, men i alla fall, man säger inte så. Jag tycker det är helt sjukt. Har man ingenting annat att lägga sin fritid på än att sitta och slänga ur sig elaka kommentarer, enbart för att man är avundsjuk. Ja, jag tror nog det är så, alltså, att de är avundsjuka på Alexandra.
 
I alla fall, jag hade tänkt göra detta inlägg lite kortare men nu blev det såhär, om det är så att denna lilla tjej var helt seriös med sin kommentar så hoppas jag innerligt att hon en vacker dag får hjälp med att antingen skaffa glasögon eller möjligtivs hjälp med att ändra sin syn på vart smal/tjock går nånstans, ungefär.
 
Och btw, AVUNDSJUKA KLÄR INGEN, KOM IHÅG DET!

Dom små, små orden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0